Paddling =)

I helgen var det paddling som gällde. Det var mammsen, pappsen, fia, jag, christier, sussie och yvonne! Vi åkte till Nyfors som vi har gjort varje år ända sedan jag var en liten flicka :P åh, just det . I år var lilla Fifí med :P En fransk hund, hon förstår nästan bara franska :P as gullig, 12 veckor! Mamma&Pappa har blivit så LATA att dom i år köpte en motor till kanoten :S ööhm! Fia och jag honka på ett tag :P men det var bara för att dom insisterade (A) jag lovar! Vi stannade på vårann "lunchö" och åt minipajer (svamp&bacon, lax&räkor och texmex) det var as gott! Sen paddlade vi vidare, när vi kom till vår vanliga öö så visade det sig att den var upptagen av 2 killar/gubbar :P Så vi fick ta "ön" eller udden bredvid. Men baren som vi hade gjort förra året var inte kvar =/ nån hade snott den. Medan de 2 killarna som bodde bredvid oss var ute och fiskade så kom det ca 16 grabbar mellan 20-40 år som sa "Naturen är till för alla" och bosatte sig precis bredvid de 2 killarna. Stackare :P attackerade av massa grabbs :P Dom sjöng massa konstiga låtar, "fräckisar" som min mamma skulle sagt. Det visade sig senare att det var en svensexa de där 16 killarna var på! Vi åt oxfilé på kvällen och sedan äppelpaj, mumsigt! Alla blev trötta jätte tidigt, mycket tidigare än vanligt. Men när klockan var ca halv 12 så såg man 2 ficklampor mitt ute i skogen, sen kom det 2 killar fram och började snacka med mamma&yvonne, för dom var dom ända som satt kvar vid elden. Fia&jag stutsade ut ur tältet när vi hörde främmande röster. Dom letade efter sin kompis som hade försvunnit, dom trodde att han hade gått till oss :P Så dom satte sig ner och började snacka med oss, det var en som ställde hur många frågor som helst, han frågade vad alla jobbade med och blablabla! Och han frågade jämt om man ville ha skumbananer,heh :P Sen när dom gick så lyste dom på något träd, då tyckte fia och jag precis att det såg ut som nån som låg där och lyfte på huvudet, det var lite scary!
Efter det så somnade vi :P Nästa morgon så regnade det =/ usch! blött! När hunden vaknade så frös den jätte mycket, så dom satte på henne en liten tröja, som var blå&vit randig, äkta fransk :P hih! as gulligt.
Efter ett tag så slutade det regna, när klockan blev ca 12 så åkte jag & fia ut och paddlade lite, så kom det massa ungdomar, de var hur många som helst. Kanske 40 st, och alla snacka olika språk, vi hörde engelska, franska, japanska & blablabla. De var där på något internationellt läger. När vi sedan åkte hem ungefär klockan 2 så paddlade jag och fia hela vägen medan dom andra åkte med en seg motor, latmaskar. Sen kom det lika många ungdomar till. Det var en som var as snygg, och typ alla sa hej :P hih! När vi var på ön så hade Yvonne tagit med gammla fotoalbum från när vi var och paddlade förut Då var det ett kort på tanten i Nyfors lanthandel, där dom hyr ut kanoterna. Och hon hade precis samma kläder som hon alltid har haft, hon hade till och med samma kläder det här året. En gul polotröja och en gul väst med frukter på, sååå fult :P heh! Vi kom hem ungefär vid 5. Då så åt fia&jag ceasar sallad och kollade på mean girls, det var såå länge jag såg den :P heh! MJÖÖÖFF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback