30/7 Jolly Beach, Antigua 20.00

Nu har jag varit dålig att uppdatera härifrån men nu är vi i alla fall på Antigua. Idag är det onsdag och vi har varit här sen i lördags. Hotellområdet är enormt och väldigt fint. Det finns två pooler och en är STOR fast dock inte så djup. Havet ligger precis vid poolen och det är härligaste vattnet.

I måndags så åkte vi vattenskoter här vid hotellet, det var kul! Mamma började med att sitta bakom mig och hon tjatade hela tiden om att hon tyckte det gick för snabbt. Jag tror någon var lite rädd :P

Igår så åkte vi på utflykt till Barbuda vilket är Antiguas systerö. Väldigt liten, bara 1500 personer som bor där...det bor mer folk i Barkarö. Vi åkte båt i mer än 2 timmar för att komma dit och så kollade vi på grottor, fåglar och badade. Vi kom tillbaka vid 6 och då var alla helt slut.

Idag så har vi vart ute på deepsea fishing. Herregud vilka vågor säger jag bara, helt sjukt att båten inte vicka. Vi fick iaf 3 stora firrar. En av de två som jobbade på båten var jätte söt ;) Sean hette han. Han påpekade att mina glasögon var för stora...iaf för honom och så tyckte han jag var en mes när jag blev sjösjuk. Han sa att på alla hans 21 år har han inte vart sjösjuk en enda gång. Pappa började spy på båten, he-he mysigt! Nu åskar det som tusan här...

Jag har vart så anti läsning nu de första veckorna men så fick jag spratt för några dagar sen och läste hela flyga drake som va otroligt bra. Så började jag i i förrgår med Jenny S, en bok som jag fick låna av Ellen. Den läste jag slut på en dag, den var faktiskt väldigt bra. Nu vräker regnet ner... herreeguuuud :O

23/7 Onsdag kl 17.40 San Juan, Puerto Rico

Nu är det fjärde dagen här på Puerto Rico, tredje för familjen Tenander. Igår och i förrgår så slappade vi bara, drack drinkar, solade, badade, åt! Men idag så var vi ute på en utflykt. Seglade ut med en katamaran med ca 30 pers på. Så stannade vi på två ställen och snorklade, badade och solade i några timmar. Vattnet var så sjukt fint!
På land så var vädret inte de bästa, massa moln. Men ute till havs var det superfint, sol, sol och mer sol! På båten var en snygging i 18 års åldern med de största armarna jag någonsin sett, dom var sjukt muskliga. Vid halv 5 så kom vi tillbaka till hotellet. Och nu har jag precis duschat och sitter här och undrar varför jag inte är så brun som jag vill vara än :P men det kommer väl! Jag har fått endel färg så ;) Och är röd på axlarna men konstigt nog inte på kinderna!

20/7 Söndag, San Juan, Puerto Rico kl 20.00

Hade problem att sova inatt, somnade runt 1 tror jag och så hade pappa ställt klockan på halv 3, så det blev nån timmes sömn. Kl 6 så gick vårt plan från New Orleans till Atlanta vilket tog ca 1,5 h. När vi kom till Atlanta så såg jag Ben & Jerrys café, så när jag köpte glass så tog hon som stod i kassan fel glass tre gånger, hon läste tydligen inte på skyltarna.
Kl 9.40 gick planet mot San Juan, det tog väl runt 3 timmar skulle jag tro. Har inte direkt koll eftersom jag sov genom hela resan.
Väl framme i San Juan så var det strålande väder. Hotellet är superfint, tjusigaste utsikten everything. Härligaste stranden är det också, klart vatten som är helt ljummet. Man blir inte direkt avsvalkad. Mamma och jag solade mellan 4 och 5 och trots att det var så sent på dagen så ser jag en liten liten rand från bikinin, WOHO! Imorgon blir det att pressa innan familjen Tenander kommer hit.

Söndag kl halv 8 Karibien

När vi vaknade igår kl halv 10 efter en dålig nattssömn, i alla fall för min del så blev det frukost, inte direkt den godaste om jag får säga det själv. Det bestod av apelsinjuice, marmelad, croissanter, smör och något slags bakelse. Inte det största urvalet!
Efter frukoster begav vi oss ut på New Orleans gator och små mysiga affärer, nästan direkt så hittade jag en klädaffär med massor av fina klänningar. Köpte två stycken (båda på rean). En turkos och en grå/svart! Sen så gick mamma och jag ner till Mississippi och doppade fötterna i det inte allt för fräscha vattnet. Vid 2 två så kom vi tillbaka till rummet och pappa och robin var redan tillbaka och låg i de nybäddade sängarna.

Runt 3 igen stack vi ut, efter det slutat regna. När vi stod och väntade på bilen så skulle jag betala mamma 8 dollar för en mascara som hon betalat åt mig tidigare under dagen då jag märker att en av mina två 50 dollar är borta. Mitt humör sjönk som in i helvette och jag blev skit förbannad. Förmodligen så var det städerskan som tagit den när vi var borta eller någon annan personal som har nyckel men vad har dom för anledning att vara inne i vårt rum? Jag tror strångt på att det var städerskan. Vid det tillfället skulle jag inte tvekat om att slå till henne om jag hade sett henne just då. Ska jag, ett barn, behöva lida för att hon har dålig lön? Oavsett hur dålig lön hon än har så ger det henne inte rätten att ta av andras pengar. Om man nu har ett sådant jobb så krävs det ju att man är pålitlig. Min ilska gick sedan över till sorgsenhet, mina pengar hade helt plötsligt halverats. När jag tjurat ett bra tag så gav mamma både mig och brorsan 40 dollar var. Tack!

17/7 Torsdag kl 11.40

Idag så har vi vart på Graceland, vi köpte platinapass så vi fick se Elvis hem, hans bilar, hans flygplan, hans armé tid och så var det något mer. Hans hem var inte alltför stort, inte som kändishusen är nu direkt. Men det räckte ju gott och väl till de som bodde där. Alltså Elvis, hans fru Pricilla, hans dotter Lisa Marie och hans föräldrar. Vi fikade på nått café mitt på dagen också, jag och robin tog varsin jordgubbsmilkshake, mamma en banansplit och pappa en glass med två enorma kulor.
När klockan började närma sig tre så gick vi tillbaka till hotellet och slappade till halv 7 då vi åkte iväg till nån bbq restaurang. Jag tog nått som hette 1/2 Chicken Dinner, det var ganska gott. En som vi träffa i Nashville hade rekomenderar den restaurangen när han hörde att vi skulle till Memphis.
När vi kom tillbaka till hotellet vid 8 så släpade jag ner mitt lata arsle till gymmet och gick på bandet i 30 min (kan inte springa för mitt knä) och sen gymmade lite med de fåtal maskiner som fanns, så nu mår jag prima ballerina och känner mig otroligt duktig. Nu är klockan snart tolv och det är dags för mig att sova!
Night

16/7 Onsdag kl 18.30

I Måndags så hämtade vi ut hyrbilen direkt då vi kom fram, det fick bli en van för att vi skulle få plats med all packning. Då blev jag glad för jag hade stått och tjatat om att jag ville ha en van för att man ska kunna få mycket plats och så och jag fick ju som jag ville, wiie! Man kan till och med luta sätet bakåt. Sen så åkte vi till hotellet som hette Gaylord Opryland. Det var sjukt stort, runt 2000 rum. Det tog ett tag innan vi kom upp till rummet för att vi inte hittade på hotellet, inte ens med karta, så stort var det. När vi väl kom upp så beställde vi upp pizza på rummet och somnade sedan runt halv 2.

Igår så hetsade vi upp vid nio för att klockan tio så skulle vi vara i Delta området för att vi skulle åka båt genom hotellet, det tog väl runt en kvart och var väl inte superroligt men häftigt med en flod inuti hotellet. Vid elva så tog vi bussen till båten som vi skulle på 3-timmars kryssning på. Det var en hjulångare. På båten så åt vi och kollade på Peking akrobater som gjorde sjukt skumma grejer. Vi åkte på en biflod till Mississippi. Efter båtfärden så gick vi till ett enormt köpcenter som låg precis över gatan. Där köpte jag en plånbok och ett armband. Vid halv 4 så begav vi oss tillbaka till hotellet för sen vid 6 så tog vi bussen till Grand Ole Opra som är en live country radioshow. Visst var det kul men man kände inte igen en enda av artisterna, i alla fall inte jag. Men amerikanerna verkade alla fall veta vilka det var.

Några av artisterna var, Charlie Daniel, Jewel, Darius Rucker, Bill Anderson, Jason Michael Carroll, Pam Tillis, Lorrie Morgan, Cherryholmes...ringer det någon klocka?

Nu sitter vi i bilen på väg till Memphis. När vi åkte i ca 1,5 h så stannade vi i Jackson, Tennessee och Robin och Pappa gick på Casey Jones museet medan jag och mamma shoppade såklart. Jag inhandlade ett par svarta vansskor, vita solglasögon, en klänning, en kimono, trosor, shorts, speciella strumpor till låga skor, ett armband och en soxkeps till Rickard som jag lovat köpa.

14/7 Måndag kl 14.00

Vi sitter nu i bilen på väg tillbaka till Jackson. Igår så åkte vi från Jackson på morgonen, vi fick någon konstig frukost på hotellet, det var hallon croissant och någon konstig yoghurt liknande grej. Vid nio åkte vi iväg mot Yellowstone där vi kollade på old faithful vilket är en varm vattensprutande gejser, det tog ett tag innan den kom igång men sen så sprutade vatten för fulla muggar. Efter det så ville jag att vi skulle åka och kolla på en blå pool som man ser på alla bilder från Yellowstone. Det var sjukt coolt, det var stora "pooler" med vattenånga som steg upp överallt och så var allt runt brunt, orange och gult. Ja, det var en upplevelse att se det!

Efter det så fortsatte vi till Cody vilket var vår slut destination för dagen. Där så fick vi "a historical room" dvs att det såg ut som det gjorde på Buffalo Bills tid. Robin och pappa gick på Buffalo Bill museet = tråkigt medan mamma och jag kollade i lite affärer och åt på Pete's.

Jag inhandlade ett läderband för 1,50 dollar. Klockan åtta så blev det dags för rodeo, vilket var den största anledningen till att vi åkte till Cody. Det var helhäftigt, folk som red på oinridna hästar, tjurar. Några skulle fånga kalvar med lasso och sedan hoppa av hästen och knyta ihop kalvens ben på tid. Det var riktigt kul att kolla på!

Vi har suttit i bilen sedan tio i morse och är snart framme i Jackson. Därifrån ska vi flyga till Denver och sen byta flyg och så vidare till Nashville. Jobbigt jobbigt! Vi kommer komma fram kl 11 ikväll, joy!

Lördag kl 23.30 Jackson Hole, WY

Nu har vi kommit tillbaka till civilsationen efter 4 dagar ute i vildmarken. Jag kan helt klart säga att när man inte fått duscha på 4 dagar så kände man sig gaaanska dammig och äcklig. Så det var inget annat än HÄRLIGT att få komma in till vår suite här på In at the Creek.
Igår så var det sjukt kallt när vi skulle gå och lägga oss men som tur var så försvann all mygg pga det. Det var ca 3-4 minusgrader, brr! och vi sov i en vagn med sovsäckar. Men vi överlevde (Y)
Vi kom hem för ca en timme sen. Vi har varit på the Jackson Hole Playhouse, vi åt och såg på the Cat Ballou Show som var så SJUKT bra! Mamma och jag ville köpa skivan men tyvärr så var det slut sålt, snyft. En i showen skulle spela en svenska, fast hon lät lite som en tysk. Men hon fick med några svenska ord som, vi, upp och JAJA! Efter pjäsen så frågade hon oss hur man säger Tack, Hej och ett, två, tre.
Eftersom alla i min familj sover nu så ska väl jag också ta och göra det. Vi kommer få frukost på rummet imorgon kl 8 sen så sticker vi till Yellowstone och Cody.
Over and out, goodnight

Torsdag kl 21.00 Wagon Trail

Nu är klockan nio och jag ligger nerbäddad i vagnen, det är sjukt hur tidigt vi går och lägger oss här. Idag har vi ridigt på förmiddagen mellan tio och tolv och sen åt vi lunch på ett superfint ställe, det var massa blommor och värsta utsikten över klippiga bergen (the rocky mountains) eller egentligen kallas de berg vi såg specifikt för the Tetons.
Vid två så åkte vi prärievagn tillbaka i drygt två timmar. I slutet höll jag på att kissa på mig. Sen så vilade hela våran utpumpade familj och åt sen mat kl 6. Jag har seriöst ont överallt, i huvudet, ryggen, rumpan! Kan knappt sova för ryggen men jag tog nyss alvedon så det ska nog gå bra. Ska läsa lite nu och sen soooova! Nighty

Onsdag kl 18.00 Wagon Trail

Nu är vi på wagon trail tur. Jack kom och hämtade oss utanför hotellet vid 8 så åkte vi bil på en väg som jag aldrig trodde skulle ta slut. Efter en och en halv timme så var vi framme vid lägret. De skulle precis flytta lägret så vi hoppade på varsin häst och red iväg. Jag fick rida på Millie, en svart och vit jättesnäll häst. Robin fick en lite busig en. Så red vi i ca 2 timmar, det gick upp och nerför hela tiden. I början var det lite läskigt, för red ner för ett stup fullt med stenar. Jag trodde Millie skulle tappa balansen eller halka på stenarna, men nej då, det gick prima.
Vid tolv så åt vi lunch på en äng vilket bestod av en macka med ost och kalkon, en choklad chip cookie som var gudomlig, morötter och nått skumt och chips...ja vi är ju trots allt i usa! Sen så skulle vi rida vidare men mamma som hade ont i ryggen och jag som hade ont i stjärten åkte vagn istället. När alla kom tillbaka till lägret så slappade vi.
Sen så åkte vi bil ner till floden och så badade Paul, Houston, Sandra, Roger, Kreg, Chuck och hunden Chris. Jag ångrade mig att jag inte tog med badkläder när vi väl kom till floden, det var as härligt och strömmade som fan. Men det kanske blir att bada imorgon istället.
Det har varit strålande sol hela dagen så man har blivit lite brun/röd. Nu har vi precis ätit middag, ÅH GOSH va gott det var måste jag bara säga. Det var något konstigt potatismos, kalkon, stuvade ärtor, nån stuffing som dom kallar det, brun sås, det godaste bröd jag någonsin smakat och sen efterrätt som bestod av någon slags kaka med jordgubbar och chokladsås. Jag är helt slut och vill helst bara gå och lägga mig nu men det är ju talentnight ikväll!

Onsdag kl 06.40 Jackson, WY

Jag har precis duschat, gick upp klockan 6, jobbigt värre! Men Jack kommer och hämtar oss på hotellet kl 8 så måste hinna fixa oss och packa ihop. Han ska köra oss till sin ranch sen blir det upp i bergen med massa galna westernamerikaner. Ska bli väldigt spännande! Jag är lite nyfiken över vissa saker: Finns det toalett och dusch där vi stannar för att sova? Hur ser tälten ut? Är sovsäckarna varma? Hur varmt är det på dagen? Hur varmt är det på natten? Kommer vi åka så långt upp så det är snö på bergen? Kommer jag ihåg hur man rider :P? Vad kommer vi äta i 4 dagar? Hur ser prärievagnen ut?

Nu ska vi fixa oss och om en timme ska vi ner till lobbyn och äta nybakta muffins!

Jag kommer inte kunna uppdatera bloggen när jag är borta men kommer skriva allting när vi kommer tillbaka på lördag!

Over and Out in the mountains

Tisdag 18.20 Jackson Hole WY

Nu har vi äntligen kommit fram till Jackson Hole. Propellerplansfärden gick väl helt okej, förutom the thunderstorm som startade precis när vi skulle åka, men efter ca 50 min väntan så stack vi iväg mot okända äventyr. Men det blev a bumpie ride. Totalälskade personalen på flyget, dom var otroligt roliga och lättsamma. Speciellt en kille (som jag tror var bög btw) när vi skulle spänna fast säkerhetsbältena sa han: Tight and low like Britneys trousers. När vi skulle lyfta sa han turn off all electronic devises like iPods, cellphones, blackberries, blueberries and computers, HE-HE. Sen när vi landade så sjöng han We love you, you love us, we're still faster than the bus.

Nu är vi på hotellet och ska snart ut och äta på något trevligt ställe. Jag och Robin hade fått Ankrummet, om vi går ut utanför vårat rum så kan vi mata ankorna, och kan ni tänka er...det ingår ankmat. JOY! Och vet ni vad, det är gratis internet här också, WOHO. Hotellet är supermysigt! De bjöd på kakor i köket i lobbyn, nybakta. Hotellet har bara 9 rum, urgulligt!

Bye Bye

Tisdag kl 14.40 Denver CO

Nu har vi kommit till Denver international airport och om mindre än en timme går flyget till Jackson WY. Då har vi äntligen nått vår första destination. Och det är ett PROPELLERPLAN! OMG säger jag bara, läskigt värre. Ganska stort propellerplan men ändå, vi får se om vi överlever.

Efter flyget från flygplatsen La Guardia i NY så åt vi, mamma och jag tog Panda Express vilket är kinamat, men vi åt inte ens upp hälften av det vi fick, inte ens en tredjedel tror jag. Pappa och Robin tog Pizzahut och såklart så rensade de tallriken. När vi åt såg jag en hottie, svart såklart. Vi fick lite ögonkontakt, han jobbade på McDonalds på flygplatsen såg jag på hans tröja. Nu ska vi snart borda planet.

Tisdag kl 07.00 NY

Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på flyget till Denver som går 08.10. Vi gick upp vid fem idag för att hinna äta frukost på hotellet, för min del blev det en halv bagel med cream cheese som är ungefär samma sak som philadelphia, en liten bulle och äppeljuice. Love amerikansk hotell frukost! Jag såg en svart snygging vid frukosten. Jag har sett massa svarta hottisar. Jum!

Mandag kl 20.00 NY

Vi som egentligen hade tankt aka in till Manhattan och hitta pa nagot andrade planerna totalt eftersom i princip hela familjen forutom jag var helt slut, trakigt nog. Men eftersom vi inte atit nagon middag sa gick vi till en spansk/karibisk restaurang som ligger 5 minuter fran vart hotell. Det var en valdigt speciell och mysig restaurang. Jag tankte fran borjan ta en ceacarsallad som jag alltid ater nar vi ar i USA men kom pa att jag inte ens var sugen pa det sa jag tog mod till mig provade nagot nytt. Det fick bli Rice Shrimp soup och  precis som det later var det en soppa med ris och jatterakor. Det var riktigt gott maste jag medge. Nu har vi precis kommit tillbaka till hotellet och mamma och pappa har redan slocknat, suck!
Nu kollar jag pa nagon amerikansk serie som heter Reba, den verkar helt okej. Nu ska jag forsoka sova, klockan ar ju trots allt 8 har, men hemma i Sverige ar den 2 pa natten. Nightynight!

Måndag 14.30

Vi har precis klivit av flyget i New York som tog 9 timmar. Vi har gått igenom säkerhetkontrollen som som vanligt tar år, massa frågor, fingeravtryck och stämplar hit och dit. Konstigt nog så när vi skulle ta en taxi till hotellet så hamnade vi i en limosin, inte helt fel tycker jag. Jag skulle kunna vänja mig vid det.

Nu skriver jag från mobilen som jag sedan sparar och skriver in i bloggen när jag har tillgång till dator. Annars skulle jag bara glömma bort vad jag skulle skriva sen. Det är sjukt kvavt här, både ute i luften och här i limosinen, det är 27 grader i skuggan plus alla avgaser. Och gosh vilken kö det är här på motorvägen. Nu ska vi till vårat hotell för natten och installera oss och sedan ge oss ut för att ta något att äta.

Over and out!

Goodbye, Håll utkik här nån gång ibland för uppdateringar

Jag sitter här och är väldigt trött för tillfället. Skulle lätt kunna gå till sängs och somna på en sekund men har bestämt mig för att inte sova i natt utan vara vaken till kl halv 5 då familjen ska stiga upp och sedan vid 6 åka till Arlanda. Egentligen så skulle planet gå kl 9 men vi fick nyss reda på att det är försenat en timme. Vilket betyder en timmes mer sovande men för mig dvs vara vaken en timme till. Gud va gott jag kommer sova i bilen och på flyget! Flygresan som är på 9 timmar kommer ju vara perfekt skönhetssömn för mig.

Jag har bunkrat upp med massa filmer och serier på min iPod, bland annat:
Two and a half men, blandade avsnitt
Laguna Beach säsong 1
Grandmas boy
You've got mail
Definatly Maybe

Idag har jag segat halva dagen. Men när klockan började närma sig 3 så pallrade jag mig över till Fia där Anders, Jocke, Linda F och Linda H höll hus. Jag cyklade med Lindorna in till stan för att träffa Coey i Vasaparken. Vi satt där tills klockan slog 6, då tog vi farväl för några veckor, 5-6 kanske. Och så begav jag mig till Sturegatan med Daniel, Christoffer Totte och Marta för en avskeds/bakis middag. Sen blev det hem och packa för min del.

Fia och Jocke kom över med mina högtalare för några timmar sen och såklart så skulle pappa visa hela upplägget för semestern och visa alla hotell med mera. Dom blev lite avis.. HEHE

Dannyboy - Kommer sakna dig gubben<3 Ska ta kort på alla amerikanska tjocka kvinnor jag ser så du får ett gott skratt när jag kommer hem.

Christoffer - Min kära sambo<3 Blir tråkigt att leka i poolen utan dig.

Marta - Kommer sakna din härliga polska dialekt<3 och alla ord du säger fel på.

Sofia - Bästaste kompisen<3 Även fast vi inte ses så mycket i vanliga fall så kommer jag sakna dig till tusen. Och du kan räkna med en jävligt bra amerikansk födelsedagspresent!

Sara - Lejoninnan<3 Vi missar ju varandra totalt nu när du kommer hem från Mallis den 9, as surt. Men jag saknar dig och hoppas du inte glömmer vad jag uppoffra när jag gav dig min plats på Sex and the city bion innan du åkte.

Andrew - Kommer sakna dina skrik när du ser gummislangar<3

1 dag kvar

Om 24 timmar så sitter jag på planet till New York...förväntansfull?

Konstigt nog måste jag nog svara nej på det. Lusten att åka har försvunnit. Kan det vara för att jag är bakis? Eller för att mina relationer till vissa är helt knasiga just nu? Förmodligen är det lite av båda.

Men det kanske är det jag behöver. Att komma bort ett tag, med lite mobilförbud...kommer knappt kunna skicka ett enda sms med tanke på hur dyrt det är och jag som smsar runt hundra sms om dagen. Tror ni jag lyckas? Nja (A) nått sms då och då kommer det väl bli. Men ska försöka låta bli. Ska nog lägga undan telefonen under hela resan, skulle kunna vara bra för mig.

Och så har jag bestämt mig för att utnyttja att jag är i just USA och verkligen prata mycket engelska vilket jag annars brukar vara lite blyg med. De andra gångerna jag har varit där så har jag blivit så nervös och bara skämt ut mig med att säga helt skumma grejer men det får man väl ta.

Jag ska försöka blogga så ofta jag kan. Kommer förmodligen kunna göra det på någon flygplats nånstans. Men både min bror och far kommer ha med sina datorer som jag förmodligen kommer kunna använda. Familjesemester? Jag skulle snarare säga datorsemester. De har tillåmed intstallerar company of heros eller vad det nu heter. Det kallar dom umgås...

Jag ska verkligen försöka utnyttja att det finns gratis gym på nästan varje hotell. Vilket är en väldigt bra chans att bränna kalorier, bygga muskler och bygga upp mitt trasiga knä. Får se hur det går.

Nej nu måste jag fortsätta packa.

Bye bye!

In desperate need of money

Boendet hos Totte blev kortare än förväntat. När jag vaknade i morse kände jag helt enkelt för att vara hemma i några dagar. När vi ätit frukost (äggröra och bacon) så kom Tottes mamma förbi, Carola. Jätte trevligt var hon!
Efter det så cyklade jag hem till farmor och farfar som också bor på Haga. Jag var där i någon timme och fick halstabletter och 600 kr. 100 i månadspeng och 500 till USA, tack kära farföräldrar.
Efter det så cyklade jag till Oxen och solade, svettigt värre! Sen så cyklade jag hemåt, var helt slut när jag kom hem.
Nu på kvällen så jag har renskrivit massa av mammas recept på datan. Gjorde det i 3 timmar och har därmed tjänat ihop 225 kronor, 75 kr/h dvs. Har ju strukit och målat en del här hemma men har tagit allt till min Copenhagen burk. Kom på att jag lär ju behöva en hel del till USA om fem dagar också. Det börjar dra ihop sig! Så ska se till att jobba ett par timmar imorgon också, med vad vet jag inte. Sen kan jag nog tvätta fönsterna nån kväll, det lär ta ett tag.
Nu måste jag nog gå till sängs för jag planerar att gå upp runt 10, halv 11 imorgon.
Nightynight!

lidl äventyyyr

Idag har jag och Totte försökt vart nyttiga, iaf största delen av dagen. Jag har ju då flyttat in hos honom tills på torsdag, WOHO!
Vi började dagen med att ta en morgonpromenad. Vi började den kl tio i 12, innan vi ens ätit frukost. Planen var att gå till lidl som ligger på Framnäs och köpa frukost/mat och sen gå hem. Vi gissade på att det skulle ta ca en halvtimme totalt. Men ack nej, efter vi gått i 2 timmar och 20 minuter så kom vi hem igen. Så det blev nog en mils promenad skulle jag chansa på plus att vi hade tio kilo var att bära på på vägen hem. Kaloriförbränning till tusen!
När vi sen kom hem så var vi inte hungriga alls trots att vi inte ätit någon frukost, då satt vi oss och kollade på Oprah (handlade om vikt) och åt naturgodis. Pistachnötter är sjukt gott!
Sen så körde vi ett rygg och mage program i 45 minuter på tvn som Totte hade, vi svettades. Sen så lagade vi fläskfiléwook, det vart faktiskt väldigt gott. Så började vi kolla på Wicked Park som jag faktiskt tyckte var bra.
Sen så begav sig Totte till friidrottsträningen och jag cyklade till stan där jag träffade Anders och Daniel. Vi satt utanför konstmuseumet ett tag, men efter Anders gått så fick vi sällskap av två hemlösa. Pervo-Janne och "Michael Jackson/vaxdockan". Vi fick se lite trolleri och hörde massa snack om droger, mycket trevliga män. En var runt 50 och en 25. Vi bjössade på 3 kronor var till Pervo-Janne, varsågod! Bruka dom väl.

Nu gjorde Totte nyss en häxblandning av min "goda" chockladsmet. Han hällde i alla kryddor han hade, plus balsamvinäger,JUMMY! Och tvingade mig äta det, han sa att det var vaniljsås, socker och typ olivolja. HELL NO! Sprang till diskhon och spottade ett tag.