reading

Hejsvejs!

Efter att ha bott i en lägenhet på stohagen med ellen från fre-tis utan tv och internet har jag gett upp msn nästan och gått in i en läsperiod. Började nyss på gossip girl på engelska och läste ut den idag, mycket bra bok & tv serie. Och ska ikväll börja på elva minuter som Sofie rekomenderade för några dagar sedan. Som handlar om sex & kärlek ;) me like ^^. Deprimerad över att vara hemma igen, nja lite kanske. Tråkigt att man inte längre kan gå till stan och till skolan, vilket var både skönt och effektivt. Jag är nu lite ledsen över det faktum att mina betyg har gått från ganska bra i högstadiet till sugiga på gymnasiet, men får väl försöka jobba upp det. Har två hektiska veckor nu, spanska prov idag, kemi prov imorgon, idrottsinlämning om ergonomi på måndag, stort läxförhör i historia på torsdag nästa vecka, fysikprov nån dag nästa vecka. Har jag glömt något? hmm......
Och började igår med godis förbud efter uppehåll i några månader. Kände att jag åt lite för mycket godis och hade sug hela tiden, not good! Har förövrigt köpt latte pulver som jag älskar, jummyjummy! Istället för att betala 25-40 kr för en latte på ett fik. Vilket det också kommer bli, men kanske inte lika mycket.
Pappa håller på att planera bongosemester i sommar... både bra och dåligt. Lite justeringar skulle inte sitta fel. Hans plan är texas i två veckor, med andra ord åka runt i en bil till olika städer som ligger hundra mil ifrån varann och inte bli BRUN (not a fan of that). Istället för att åka till 10-15 städer så föreslog jag 4 st, som inte ligger allt för långt ifrån varandra, dvs Dallas, Houston, Austin och San Antonio som bildar en liten triangel på kartan. Efter Usa så blir det vidare till Australien i runt en vecka och sen Fiji en vecka (sol och bad=YEY). Det dåliga är dock att pappa planerar att vi ska bo på en liten ö som består av ett hotell, och man kan gå runt ön på bara en timme. Dvs, no party and not much people, witch means no booooys....! Efter det så tänkte han Hong Kong eller Tokyo, looking foward to that :) Om denna semester ens blir av, we'll see! Enligt pappas beräkningar skulle den här semestern ta ungefär 4 och en halv vecka :O

Nu måste jag återgå till plugget och så tror jag att jag ska ta en latte också<3

Horoskop
Lejonet 22. juli - 22. augusti
I dag får du en god möjlighet att tilldra dig extra positiv uppmärksamhet,
och den möjligheten skall du utnyttja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback