16/7 Onsdag kl 18.30

I Måndags så hämtade vi ut hyrbilen direkt då vi kom fram, det fick bli en van för att vi skulle få plats med all packning. Då blev jag glad för jag hade stått och tjatat om att jag ville ha en van för att man ska kunna få mycket plats och så och jag fick ju som jag ville, wiie! Man kan till och med luta sätet bakåt. Sen så åkte vi till hotellet som hette Gaylord Opryland. Det var sjukt stort, runt 2000 rum. Det tog ett tag innan vi kom upp till rummet för att vi inte hittade på hotellet, inte ens med karta, så stort var det. När vi väl kom upp så beställde vi upp pizza på rummet och somnade sedan runt halv 2.


Igår så hetsade vi upp vid nio för att klockan tio så skulle vi vara i Delta området för att vi skulle åka båt genom hotellet, det tog väl runt en kvart och var väl inte superroligt men häftigt med en flod inuti hotellet. Vid elva så tog vi bussen till båten som vi skulle på 3-timmars kryssning på. Det var en hjulångare. På båten så åt vi och kollade på Peking akrobater som gjorde sjukt skumma grejer. Vi åkte på en biflod till Mississippi. Efter båtfärden så gick vi till ett enormt köpcenter som låg precis över gatan. Där köpte jag en plånbok och ett armband. Vid halv 4 så begav vi oss tillbaka till hotellet för sen vid 6 så tog vi bussen till Grand Ole Opra som är en live country radioshow. Visst var det kul men man kände inte igen en enda av artisterna, i alla fall inte jag. Men amerikanerna verkade alla fall veta vilka det var.

Några av artisterna var, Charlie Daniel, Jewel, Darius Rucker, Bill Anderson, Jason Michael Carroll, Pam Tillis, Lorrie Morgan, Cherryholmes...ringer det någon klocka?

              


Nu sitter vi i bilen på väg till Memphis. När vi åkte i ca 1,5 h så stannade vi i Jackson, Tennessee och Robin och Pappa gick på Casey Jones museet medan jag och mamma shoppade såklart. Jag inhandlade ett par svarta vansskor, vita solglasögon, en klänning, en kimono, trosor, shorts, speciella strumpor till låga skor, ett armband och en soxkeps till Rickard som jag lovat köpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback