Söndag kl halv 8 Karibien

När vi vaknade igår kl halv 10 efter en dålig nattssömn, i alla fall för min del så blev det frukost, inte direkt den godaste om jag får säga det själv. Det bestod av apelsinjuice, marmelad, croissanter, smör och något slags bakelse. Inte det största urvalet!
Efter frukoster begav vi oss ut på New Orleans gator och små mysiga affärer, nästan direkt så hittade jag en klädaffär med massor av fina klänningar. Köpte två stycken (båda på rean). En turkos och en grå/svart! Sen så gick mamma och jag ner till Mississippi och doppade fötterna i det inte allt för fräscha vattnet. Vid 2 två så kom vi tillbaka till rummet och pappa och robin var redan tillbaka och låg i de nybäddade sängarna.

Runt 3 igen stack vi ut, efter det slutat regna. När vi stod och väntade på bilen så skulle jag betala mamma 8 dollar för en mascara som hon betalat åt mig tidigare under dagen då jag märker att en av mina två 50 dollar är borta. Mitt humör sjönk som in i helvette och jag blev skit förbannad. Förmodligen så var det städerskan som tagit den när vi var borta eller någon annan personal som har nyckel men vad har dom för anledning att vara inne i vårt rum? Jag tror strångt på att det var städerskan. Vid det tillfället skulle jag inte tvekat om att slå till henne om jag hade sett henne just då. Ska jag, ett barn, behöva lida för att hon har dålig lön? Oavsett hur dålig lön hon än har så ger det henne inte rätten att ta av andras pengar. Om man nu har ett sådant jobb så krävs det ju att man är pålitlig. Min ilska gick sedan över till sorgsenhet, mina pengar hade helt plötsligt halverats. När jag tjurat ett bra tag så gav mamma både mig och brorsan 40 dollar var. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback