day 3

Idag har varit en väldigt lång dag, vi steg upp kl halv 7 och åkte till skolan till 8. Hade gympa till att börja med, Rosario och hennes två kompisar kollade på. Efter det så skickade jag iväg henne på en spanska lektion, medans jag hade historia. Sen så blev det lunch, vi satt lite i ljushallen, dock inte tillsammans. Hon vad då med sina spanska kompisar. Kl 11.40 gick vi till konferansrummet och så hälsade Tomas Morén alla spanjorerna välkomna till rudbeckianska gymnasiet, asså han sög verkligen på att prata engelska. Sen hade vi lite rast och då tappade jag bort Rosario i några timmar, men hittade henne tillslut som tur var, jag fick gå från matte lektionen för att leta efter henne, men jag förmodade att hon var med sin bästa kompis Almorena. Men Rosario har ingen mobil så jag kan inte få tag på henne heller om jag inte hittar henne. Efter matten hade vi handledar tid, och då skrev jag upp mig att vara elevambassadör, vad nu det kan innebära. Jag tyckte det lät ganska kul, plus att det ger bra meriter. Man måste typ ta hand om 9or som kommer till skolan på besök för att veta om de ska välja rudbeck eller inte. Och t ex folk från Kina eller Ryssland som kommer och  hälsar på skolan. Så kanske jag får ta hand om nån elev, och eftersom jag älskar engelska och att prata engelska så tror jag nog att jag kommer gilla det. Det lät intressant och roligt iaf, kanske inte andra folk tycker men men. Efter skolan så ville Rosario vara kvar, för jag slutade ganska tidigt och hon ville umgås med sina kompisar i skolan, då fikade jag med Sara, mycket trevligt att komma bort från spanjorskan ett tag. Man blir helt slut av att ha henne här, även om hon inte säger så mycket. Det känns nästan som att ha ett litet barn. Sen efter vi fikat så gick vi tillbaka till skolan, och så var vi där med alla spanjorer ett tag. Dom tog en soptunna och använde den och började trumma och alla klappade händerna i takt och sen dansade några spanjorskor flamenco eller något, det var as coolt. Och så gjorde vi massa midsommar danser med dom i ljushallen, typ som små grodorna, mors lilla kråka med mera :P det var riktigt roligt. Sen så åkte vi till pizza hut på hälla till kl 7, men innan det så gick jag, emma, rosario och sara till ikea för att sara ville köpa en osthyvel för det är så svenskt, dom har ju inte det någon annanstans. Det var väldigt trevligt på pizza hut. Jag, emma, gabriel och antonia satt och snacka massa skit i typ nästan 3 timmar. Nu har vi nyss kommit hem, och det känns skönt efter att ha haft en fullspäckad dag. Och imorgon blir det Stockholm :P
Buenos Noches<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback