Klirr...

Idag har varit en mycket bra dag.

Hjälpte Sara med matten från kl 3 till 6, det var tänkt att vi skulle gå till bibblan men tydligen så hade dom stängt så det blev såklart Spicy där vi delade på en 13C. Nooi jobbade och var snäll och gav oss en extra klubba när jag bad och stängde dörren då jag frös! Jag gillar att han jobbar där.

Vid sex så åkte jag med familjen till Winnie och Henkes nya lägenhet där det var inflyttningsfika. Där var det fullt hus med minst tjugo pers, Karlsson-släkten är stooor! Winnie lagade otroligt god kinesisk mat som alla ville ha receptet på.

Men det bästa på hela dagen var nu på kvällen då pappa äntligen bestämde sig för att köpa min moped. Hell Yeah säger jag bara, jag slipper sätta ut den på blocket och fajtas om priset. Jag ville ha 15 000 av pappa, men nöjde mig sen med 13 500 kr. Det var ju trots allt en väldigt snabb affär och jag tror inte jag skulle fått mer på blocket direkt.

Nu är resekassan för sommaren nästan klar, den ligger på 8 000 kr än så länge, får se vart jag hamnar! Med andra ord skulle världen inte gå under om jag inte får något sommarjobb, även om det vore nice med lite mer pengar. Men vem fan orkar jobba?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback