Paris Day 1

Igår kväll anlände vi till Paris. Här är det verkligen vår, träden är i full gång att slå ut och det finns till och med gräsplättar fulla med tulpaner och andra fina blommor. Idag har det varit 16-17 grader och när man gick i solen var det riktigt jävla varmt, då kände jag bara för att ha på mig en sommarklänning. Imorgon ska det bli 19-21 grader, wehey nästan som Sveriges sommarväder.

Idag så har vi varit och kollat på Louvren, där vi såklart såg den berömda Mona Lisa. Vi vandrade också genom Napoleons lägenhet (tydligen så bodde han i Louvren), den var otroligt fin, högt i tak och fullt med antika möbler överallt.
Sen så satte vi oss och åt för att samla kraft för att orka kolla på Notre Dame också, men efter det blev det att gå tillbaka till hotellet. ACn i Robins och mitt rum funkar inte, gaah va varmt det var i natt, men nu har vi öppet fönster istället, det går de också.

Nu kom vi precis hem från att ha varit på Moulin Rouge. Vi åkte dit vid sju och åt tre rätters middag, väldigt mumsigt. Sen så började showen vid nio, jag måste erkänna att jag aldrig sett så många tuttar på en och samma gång förut :S ALLA var toppless. Och det var riktigt stiliga killar som dansade också, yummy! Men jag chansar på att många av dem var lagda åt det andra hållet, Hehe. Men showen var grymt bra, många klädbyten och otroliga kläder. De reste upp en stor  bassäng mitt på scenen och i den var det massa ormar, där hoppade en tjej i och höll på och lekte med de enorma ormarna. Då tänkte jag på vad Ellen skulle ha gjort om hon varit där! De hade små hästar med i föreställningen också, as söta och en otrolig buktalare som bland annat använde en riktig hund som "docka", det  var helt galet bra!






Jag skulle vilja flytta hit bara för att alla lägenheter har så himla högt i tak, beautiful!
Nej nu är det dags att sova eller läsa Män som hatar kvinnor, men jag är väldigt trött efter denna långa dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback