Världen borde vara mer internationell!

Dagen har tillbringats endast med mig själv för en gångs skull. Mina kompisar - mest Ellen och Sara - klagar alltid på att jag hatar att vara ensam på offentliga platser. Och de har så rätt, jag gillar inte att vara ensam på publika platser där folk bevakar en. Jag måste helt enkelt lära mig att vara ensam och kunna umgås med sig själv. Så därför tog jag dagen i tillfälle då familjen åkte till Versaille som jag inte hade något speciellt behov av att besöka, jag åt frukost med dem men strosade sedan runt i Paris i ca 20-30 min, min destination var Jardin Du Luxembourg. Där satte jag mig i solen i ett par timmar och läste Män Som Hatar Kvinnor.


Jardin Du Luxembourg


Därefter gick jag mot hotellet, men gick först och köpte vatten och frukt och fortsatte sedan att läsa min bok på hotellrummet. När jag sedan kände att jag var tvungen att äta någonting vid tre tiden så gick jag till Starbucks - love it - och köpte en latte och sedan till Snack Time och köpte en Panini. Jag hade lite komunikationsproblem med en kille på Starbucks. När jag stod och väntade på min latte ställde han en fråga på franska och jag svarade automatiskt: I only speak english. Men han fortsatte och fråga på franska om och om igen, sen funderade jag på vad han möjligtvis ville ha svar på, efter lite betänketid sa jag latte. Då blev han nöjd och gav mig min Cafe Latte. Merci, sånna människor behöver verkligen tänka över att kanske ta sig utanför stt trångsynta skal och lära sig engelska! Vi lever i ett internationellt samhälle för sjutton.

Jag har läst i princip hela dagen och avslutade boken för ca 3 timmar sen, riktigt bra var den men det hade jag redan förutspått med tanke på hur omtalad den är. Nu är det dags för mig att sova, ska upp och äta frulle kl 9 imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback