Operation

Ajajaj.
Operationen är äntligen gjord men än är det inte speciellt skönt, gör svinont och inga tabletter hjälper.

Såhär gick det till: Jag kom dit vid 07.45.  Fick sätta på mig ett par pippistrumpor, en vit skjorta som var otroligt skön, en blå lång rock, blåa "tossor" och ett hårnät. Jag kände mig vacker! Efter det pratade jag lite med narkosläkaren och otropeden sen fick jag gå till operationssalen och lägga mig på operationsbritsen. Sen så satte en sköterska i dropp med sövningsmedel och så fick jag andas i en syrgasmask. Jag kände ingenting och funderade om de verkligen funkade så jag frågade om jag gjorde rätt. Hon bah jooodå. Och två sekunder senare slocknade jag, helt utan vidare, hann inte ens känna mig trött. Dom jävlarna väckte mig direkt efter operationen för att jag skulle bäras ner från britsen till en rullande säng. Sen så fick jag slumra lite i uppvakningssalen, men dom lät mig inte sova. Mamma joinade mig och sen så tjata dom om mat och annat skit. Men de enda jag ville ha var smärtstillande, för det gjorde sjukt ont, ville gråta hela tiden. Doktorn hade tydligen gett mig smärtstillande direkt efter operationen men de verkade aldig kikka in. Så gav de mig alvedon och citodon men de hjälpte inte heller så då fick jag morfin. De kändes i bakhuvet ca 5 sek efter jag fått de. Men smärtan lättade, jag fick en macka och jag fick gå upp och gå lite. Sen så sov jag en stund, men hade en jävligt dryg tant bredvid mig, hon hostade konstant och mittemot var en drogad kille som pratade massa skit, undra varför inte jag blev så borta. Jaja, de är väl olika från person till person. Efter det så pratade vi med ortopeden. Han berättade att menisken var i kläm och han hade skärt bort en del av menisken. Och kom sen hem strax efter två.

Nu ligger jag i soffan och har svinont i benet. Jag gissar på att natten kommer bli otroligt jobbig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback